Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Helpfunctie Abonnementen
Abonnementencatalogus
  • Algemeen
    • Uw abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Rubrieken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Juridisch
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Management
    • Mens en maatschappij
    • Psychologie
    • Religie
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Boekseries
Boekseriecatalogus
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boeken
Boekencatalogus
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Contact
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
0318-508539
Boek Kunst en cultuur Transmedia
Transmedia
Transmedia
Dan Hassler-Forest Meer over Dan Hassler-Forest
Dan Hassler-Forest

Transmedia

verhalen vertellen in het digitale tijdperk

Specificaties
Paperback, blz. | NL
AUP Algemeen | 1e druk, 2013
ISBN13: 9789089645883
Rubricering
Hoofdrubriek : Kunst en cultuur
AUP Algemeen 1e druk, 2013 9789089645883
20,99
In winkelwagen
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen
 
Stel een vraag over dit
Samenvatting Specificaties Inhoudsopgave

Samenvatting

Van ‘The Lord of the Rings’ tot ‘Harry Potter’, van ‘Game of Thrones’ tot ‘The Walking Dead’: in de afgelopen jaren duiken er steeds meer verhalen op die via meerdere media verteld worden en waarbij de auteurs vertrouwen op een netwerk van fans en lezers; niet alleen om hun verhalen te verspreiden, maar ook om hun verhaal verder vorm te geven. ‘Transmedia’ versnippert doelbewust een verhaal over meerdere media en platformen waarbij elk medium het verhaal verrijkt met zijn eigen mediumspecificiteit.

‘Harry Potter’ en ‘The Walking Dead’ zijn slechts enkele voorbeelden van verhalen waarbij televisie, literatuur, strips en videogames samen worden ingezet om fans te stimuleren hun eigen ‘content’ te delen. ‘Memes, mashups’ en fanfictie hebben het publiek veranderd van passieve toeschouwers in een actieve gemeenschap die zich betrokken voelen bij de ontwikkeling van ‘hun’ verhaal. In sommige gevallen leidt dit zelfs tot totaal nieuwe verhalen, zoals ‘Fifty Shades of Grey’, de succesvolle boekenreeks die ooit begon als spin-off van ‘Twilight’ en die inmiddels op haar beurt weer haar eigen spin-offs kent.

In ‘Transmedia: verhalen vertellen in het digitale tijdperk’ laat Dan Hassler-Forest zien hoe de manier waarop verhalen verteld, ontwikkeld en gedeeld worden in de afgelopen jaren is veranderd. Deze nieuwe ontwikkelingen dagen de klassieke verhoudingen tussen auteur en lezer uit en beïnvloeden zowel de vorm als de inhoud van populaire media. Het boek schetst de historische ontwikkeling van ons hedendaagse medialandschap. Aan de hand van sprekende voorbeelden uit verschillende media biedt hij inzicht in deze veranderingen, en hoe dit de manier waarop wij verhalen vertellen en ervaren heeft beïnvloed.

Specificaties

ISBN13:9789089645883
Taal:NL
Bindwijze:paperback
Uitgever:AUP Algemeen
Druk:1
Verschijningsdatum:27-11-2013
Hoofdrubriek:Kunst en cultuur

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

1. Transmedia: Een Korte Geschiedenis Het eerste hoofdstuk biedt in vogelvlucht een overzicht van de ontwikkeling van transmedia, aan de hand van enkele duidelijk historische voorbeelden. Door de specifieke manieren te vergelijken waarop deze drie voorbeelden elementen van transmediale narrativiteit in zich dragen, wordt duidelijk dat transmedia een lange geschiedenis heeft, maar dat bepaalde elementen van hedendaagse transmedia uniek zijn voor deze tijd. Case studies: Sherlock Holmes (1887-1927), Superman (1938-1952), Twin Peaks (1990) en The Matrix (1999-2002) 2. Fandom en Massacultuur In de tweede helft van de 20e eeuw ontwikkelde fancultuur zich grotendeels als iets dat apart stond van de massacultuur. Fans organiseerden hun eigen clubs en activiteiten, waarmee voor de massamarkt geproduceerde teksten door kleinere groepen werden toegeëigend. De manier waarop fans zich organiseerden en onderling communiceerden zou van bepalende invloed worden in de ontwikkeling van 21e-eeuwse transmedia. Case studies: Star Trek, Star Wars, en The Lord of the Rings. 3. Sociale Netwerken en Mediaconvergentie De opkomst in de 21e eeuw van sociale netwerken als Facebook, Hyves en Twitter heeft een enorm effect gehad op de manier waarop cultuur geproduceerd, gedistribueerd en geconsumeerd wordt. Niet alleen brengen technologische ontwikkeling en digitalisering media als literatuur, film, televisie en computerspellen dichter bij elkaar, maar daarbij speelt het doorgeven van aanbevelingen en referenties via sociale netwerken een enorme rol. Case studies: Game of Thrones en 50 Shades of Grey. 4. Van Verhalen naar Variaties Het laatste hoofdstuk is gericht op de manier waarop transmedia steeds vaker variaties op een thema biedt, in plaats van een lineair verhaal. Transmedia-series als The Walking Dead en Kick-Ass geven duidelijke voorbeelden van de mogelijkheden die transmedia-processen bieden voor eindeloze variaties op een thema, zonder dat één versie van het verhaal als definitief wordt ervaren. Case studies: The Walking Dead, Kick-Ass en World of Warcraft

Vaak samen gekocht

Transmedia
5 years of welcome to the AA
55,99
Prijs voor beide

Anderen die dit kochten, kochten ook

  • Verhalen in verbeelding
    Ruud Terhaag
    Verhalen in verbeelding
    € 29,50
  • Lichttechniek - de Basis
    M. Tober
    Lichttechniek - de Basis
    € 54,95
  • Filmjaarboek 2022/2023
    Filmjaarboek 2022/2023
    € 33,99
  • Abraham Tuschinski's laatste reis
    Felix Heersink
    Abraham Tuschinski's laatste reis
    € 20,00
  • Filmjaarboek 2024/2025
    Filmjaarboek 2024/2025
    € 36,99
  • Filmjaarboek 2023/2024
    Filmjaarboek 2023/2024
    € 36,99

Rubrieken

Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bezoekadres

Kernreactorstraat 9b
3903 LG  Veenendaal

Postadres

Postbus 623
3900 AP  Veenendaal
DE OPLOSSING VOOR ZORGELOOS EN EFFICIËNT ABONNEMENTENBEHEER
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 PS Media

    Personen

      Trefwoorden

        Transmedia

        Transmedia
        Dan Hassler-Forest
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Transmedia

        Verwijder uw beoordeling