OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 38 van 1.724 resultaten
    recensie
    Marketing
    3 mei 2017
    Peter de Roode
    recensie
    Marketing
    3 mei 2017
    Dave van Ooijen
    4-5 minuten leestijd
    In nogal wat organisaties in het publieke domein ligt het accent op 'de klant' en 'verbetering van de dienstverlening'. In begrotingen en bedrijfsplannen van vooral gemeenten worden hoge ambities geformuleerd op het gebied van dienstverlening en service.
    recensie
    Marketing
    3 mei 2017
    Dave van Ooijen
    5-7 minuten leestijd
    Wereldwijd wordt er jaarlijks meer dan 40 miljard dollar aan opiniepeilingen en marktonderzoek uitgegeven. In Europa en de Verenigde Staten alleen al gaat het om een bedrag van 15 miljard dollar. Volgens strategisch marketeer Frank Wouters is het meeste weggegooid geld. Althans als we zijn boek De illusies van marktonderzoek en opiniepeilingen mogen geloven.
    recensie
    Marketing
    2 mei 2017
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Burgers verwachten van publieke instellingen dat de dienstverlening meer dan op orde is. Ze willen 24/7 uur als ‘koning’ bediend worden. Ook door gemeenten, belastingdienst, uitkeringsinstanties en al die andere publieke instellingen. Het boek 100% Service, de formule voor succes biedt publieke dienstverleners inspiratie en een leidraad om te innoveren in hun dienstverlening.
    recensie
    Marketing
    1 mei 2017
    Susanne Giesbers
    3-4 minuten leestijd
    Affiliate marketing is een relatief nieuw begrip in de wereld online marketing en heeft een ietwat schimmig imago. Dat er wel degelijk kansen zijn voor het bereiken van nieuwe doelgroepen wordt duidelijk in het boek Meer klanten met affiliate marketing, in 60 minuten.
    interview
    Marketing
    28 april 2017
    Bert Peene
    5-7 minuten leestijd
    Iedere salesprofessional weet dat een goede voorbereiding het halve werk is. Kennis van de klant is een van de belangrijkste succesfactoren voor succes en toch trekt vrijwel niemand daar voldoende tijd voor uit. Deadlines dringen, targets moeten worden gehaald. Bovendien vinden de meeste salesmensen onderzoek lastig. Welke vragen moet je bijvoorbeeld in welke fase van het salesproces stellen? Het Sales Canvas wil daarbij behulpzaam zijn. Het bestaat uit een boek en een spel, waarin het aanleren van onderzoeksmethoden centraal staat.
    nieuws
    Marketing
    26 april 2017
    Peter Spijker
    1-2 minuten leestijd
    Uitgever Ina van Duuren overhandigde op donderdag 20 april in Het Oude Magazijn te Amersfoort het eerste Nederlandstalige exemplaar van Profit first aan de Amerikaanse auteur Mike Michalowicz. Staand voor een groep van vooral vrouwelijke ondernemers die tijdens een seminar door financieel expert Femke Hogema waren ingevoerd in het Profit first-systeem, glunderde hij van oor tot oor.
    recensie
    Marketing
    21 april 2017
    Kashifa Suddle
    3-4 minuten leestijd
    Customer experience is een vakgebied dat de laatste jaren enorm aan belangstelling gewonnen heeft. Toch blijft het in organisaties lastig om de gewenste klantbeleving in het gehele bedrijf te verankeren, over afdelingen heen. Ook is er nog teveel focus op scores in plaats van het verhaal achter deze cijfers.
    recensie
    Marketing
    21 april 2017
    Jan van Baardewijk
    3-4 minuten leestijd
    Met de titel maakt Bart van den Belt direct helder waar het boek over gaat. De online marketingmachine, een boek voor ZZP-ers. Want waar elke multinational een complete afdeling heeft, hebben ZZP-ers zelf kennis nodig om marketing te bedrijven met een minimaal budget. Precies dat is de doelgroep waar Van den Belt zijn boek voor schrijft.
    preview
    Marketing
    21 april 2017
    Femke Hogema
    3-4 minuten leestijd
    Voor veel ondernemers is het op orde hebben van de financiën een verplichting die onderaan de prioriteitenlijst bungelt. ‘Daar heb ik een accountant voor' zeggen ze dan. Zó denken brengt alleen wel behoorlijke risico's met zich mee.
    interview
    Marketing
    14 april 2017
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Ondernemers zijn succesvoller als ze eerst hun winst pakken en zich dan pas zorgen maken om de kosten, stelt bedrijfsadviseur Mike Michalowicz in Profit first. Cruciale stap is het openen van verschillende bankrekeningen die elk een specifiek doel dienen. ‘Je neemt betere beslissingen als je je inkomsten al vooraf een bestemming geeft.’
    recensie
    Marketing
    13 april 2017
    Désirée Wassing-Boerema
    3-4 minuten leestijd
    Als zzp-er of kleine ondernemer moet je een duizendpoot zijn. Je bent boekhouder, communicatiemedewerker, marketeer én salesmanager in één. De vraag wie je klant precies is en welke behoefte hij of zij heeft, speelt hierbij een belangrijke rol.
    recensie
    Marketing
    13 april 2017
    Désirée Wassing-Boerema
    3-5 minuten leestijd
    Als zzp-er of kleine ondernemer moet je een duizendpoot zijn. Je bent boekhouder, communicatiemedewerker, marketeer én salesmanager in één. De vraag wie je klant precies is en welke behoefte hij of zij heeft, speelt hierbij een belangrijke rol.
    recensie
    Marketing
    11 april 2017
    Erik van Vonderen
    2-3 minuten leestijd
    De aandacht voor employer branding is de laatste jaren enorm toegenomen. Niet in de laatste plaats omdat digitalisering en vooral de opkomst van social media ervoor gezorgd hebben dat bedrijven meer dan ooit in de schijnwerpers staan.
    recensie
    Marketing
    10 april 2017
    Jeanine Dijkhuis
    1-2 minuten leestijd
    In Holy Trinity Events analyseert Peter Decuypere (bekend van o.m. I love Techno) zijn opgedane ervaringen in de eventwereld. Met terugwerkende kracht filosofeert de voormalig eventmanager over de vraag waar een succesvol event aan moet voldoen. Zo komt hij tot een model van bouwstenen en structuren.
    preview
    Marketing
    10 april 2017
    Rob Luif
    3-4 minuten leestijd
    Customer Journey Optimalisatie laat zien wat belangrijke voorwaarden zijn voor een optimale klantreis, waardoor de klant steeds weer voor jou kiest. Een preview.
    preview
    Marketing
    6 april 2017
    Bart van den Belt
    4-6 minuten leestijd
    In De online marketingmachine laat Van den Belt stap voor stap zien hoe je alle onderdelen van online marketing samenvoegt tot een ijzersterke, geoliede machine. In zijn preview geeft Van den Belt alvast 7 korte tips.
    preview
    Marketing
    3 april 2017
    Sanne Cramer
    2-3 minuten leestijd
    Het boek Zo simpel is marketing! is voor mensen die concreet aan de slag willen met het promoten van hun business. Die echt (actie) willen ondernemen. Een preview.
    interview
    Marketing
    31 maart 2017
    Glenn van der Burg
    Een nieuwe aflevering van Business Books by People Power. Glenn van der Burg is in gesprek met Jan Denys, auteur van Werken aan merken.
    preview
    Marketing
    31 maart 2017
    Feike Cats
    3-4 minuten leestijd
    Hoe komt het toch dat het in bijna elke organisatie in Nederland gaat over verbeteren? Hoe motiverend is het als je altijd hoort dat het beter kan? Dat is toch niet leuk? Het is tijd om het over een andere boeg te gooien. Daarom lanceer ik het eerste boek over ‘verleuken’.

      Personen

        Trefwoorden