OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 41 van 1.724 resultaten
    column
    Marketing
    16 januari 2017
    Martin van Staveren
    1-2 minuten leestijd
    Risicomanagement te belangrijk voor de afdeling risicomanagement. Dit is een parafrase van een beroemde uitspraak van David Packard: ‘Marketing is far too important to be left only to the marketing department!’
    interview
    Marketing
    16 januari 2017
    Marc de Groot
    4-5 minuten leestijd
    Marc de Groot neemt interviews af met andere online marketing experts, succesvolle ondernemers en andere mensen uit de e-commerce sector. Hij sprak Patrick Petersen, auteur van HOM5.
    preview
    Marketing
    6 januari 2017
    Paul Postma
    4-5 minuten leestijd
    In Big Data Marketing, simpel – snel – succesvol combineert Paul Postma de wereldwijde impact van Big Data Marketing met de praktische alledaagse toepassingen voor organisaties. In zijn preview licht Postma een tipje van de sluier.
    interview
    Marketing
    2 januari 2017
    Pierre Spaninks
    5-7 minuten leestijd
    Een boek over marketing, maar nu eens niet met mooie theorieën en modellen. De marketingorganisatie van de toekomst gaat over hoe je de marketingfunctie binnen de organisatie vormgeeft. Volgens auteur Rob Beltman kan dat beter competentiegestuurd dan, zoals dat vandaag de dag nog vaak gebeurt, vanuit functies en taken.
    interview
    Marketing
    2 januari 2017
    Ger Post
    5-7 minuten leestijd
    Paul Postma schreef het boek Big Data Marketing – Snel - Simpel - Succesvol over hoe bedrijven big data praktisch kunnen inzetten. ‘Als je niet snapt wat je doet, kun je niet echt in de top meedraaien.’
    nieuws
    Marketing
    19 december 2016
    Ger Post
    3-5 minuten leestijd
    Voor een volle zaal genodigden presenteerde Paul Postma onlangs zijn nieuwe boek Big Data Marketing (‘Snel – Simpel – Succesvol’). ‘Laat je als een kind verrassen door de data.’ 
    preview
    Marketing
    16 december 2016
    Lucas Verwey
    3-4 minuten leestijd
    Design wordt nog vaak gezien als ‘een leuke buitenkant’, die een product misschien wat beter doet verkopen. Maar het belang van design is inmiddels enorm opgerukt, het kan producten, diensten en processen maken en breken. Lucas Verwey schreef er een boek over: De designfactor. Een preview.
    recensie
    Marketing
    13 december 2016
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    De wereld verandert en organisaties moeten mee veranderen. Dat geldt zeker voor het marketingvak. Een stortvloed aan ontwikkelingen dwingt marketingafdelingen en marketeers om zich opnieuw uit te vinden. In De marketingorganisatie van de toekomst lees je hoe je die omslag kunt maken.
    nieuws
    Marketing
    12 december 2016
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Wat heeft digital storytelling voor een nieuwe verhalen opgeleverd? Bar weinig. ‘Niks geen aparte en nieuwe verhalen.’ Aldus guerilla marketeer Cor Hospers.
    preview
    Marketing
    9 december 2016
    Bart van den Belt
    2-3 minuten leestijd
    Het boek Lanceer je bedrijf is een must-read voor iedere zzp-er of zelfstandig professional die zakelijk succesvol wil zijn. Veel ondernemers zijn ontzettend goed in hun vak maar missen net de essentiële ondernemersvaardigheden om zakelijk succes te bereiken en een stabiel inkomen op te bouwen.
    nieuws
    Marketing
    9 december 2016
    Robert Buisman
    4-6 minuten leestijd
    Vorige week was ik bij de opening van de Jheronimus Academy of Data Sciences in ‘s-Hertogenbosch en nog geen week later zie ik de marketingliteratuurprijs naar een boek over Big Data gaan.
    preview
    Marketing
    8 december 2016
    Koen Denolf
    2-4 minuten leestijd
    In 2016 zagen we dat Contentmarketing een vast onderdeel werd van de communicatieaanpak van veel merken en bedrijven. Dit leidde tot een behoorlijke professionalisering van de sector.
    recensie
    Marketing
    6 december 2016
    Henny Portman
    4-6 minuten leestijd
    Chris Lukassen wrote the book The Product Samurai. A Product Manager’s guide to continuous innovation. An easy to read book to get a good idea of the Product Manager’s role within an agile environment, with lots of examples, techniques to be used, figures, and tables and on many places analogies with martial art experiences and great black and white martial art pictures of the author himself with quotes. Every chapters end with a kata, an individual training exercise. After reading you want, if you aren’t, to be a product manager.
    recensie
    Internet en social media
    2 december 2016
    Fred Rutgers
    4-6 minuten leestijd
    ‘Het einde van online winkelen’ Door Wijnand Jongen met als subtitel ‘De toekomst van retail in een wereld die altijd verbonden is’ is een boek dat volgens mij absoluut in iedere ‘time capsule’ moet worden gestopt die we de komende paar jaar ergens gaan inmetselen.
    column
    Marketing
    2 december 2016
    Paul Postma
    3-5 minuten leestijd
    Sturen op data is zo oud als mensen zelf: de sporen van een Gazelle wijzen je de weg waar je er een kunt verschalken voor het eten, en sterren wijzen je de weg op de wereldzeeën: allemaal data. De vakman leerde wat hij met welke data moest doen om te overleven.
    preview
    Marketing
    2 december 2016
    Chris Lukassen
    2-3 minuten leestijd
    ‘Prachtig hoor dat Agile werken, maar op de bottom-line zien we geen verschil. Het lijkt wel of Agile een doel op zich geworden is.’ Herkenbaar? Veel ondernemingen die de stap gemaakt hebben naar een andere manier van werken wachten vergeefs op de beloofde resultaten. Waarom werkt het niet?
    recensie
    Marketing
    1 december 2016
    Louis Thorig
    6-8 minuten leestijd
    Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied met een veelbelovende toekomst dat neuro- en psychofysiologische onderzoekstechnieken toepast om de onbewuste impact van marketing en marketingcommunicatie op het consumentenbrein in kaart te brengen.
    recensie
    Marketing
    23 november 2016
    Anne-Mieke Vermeer
    3-4 minuten leestijd
    Het zal niet de bedoeling zijn van Kiki Verbeek dat u de titel van haar boek Integere types doen niet aan marketing serieus neemt. Zij schreef dit boek met de ondertitel ‘Overtuigend zakelijk bloggen' vanuit haar eigen praktijk en ervaring.
    preview
    Marketing
    21 november 2016
    Rob Beltman
    3-4 minuten leestijd
    Welke competenties vraagt het van marketeers om te winnen in de marktomstandigheden van morgen en op welke manier kun je die competenties zo organiseren, dat ze het best tot hun recht komen? Dat vroeg Rob Beltman zich af in zijn boek De marketingorganisatie van de toekomst. Een preview.
    recensie
    Marketing
    21 november 2016
    Quintus Hegie
    3-4 minuten leestijd
    Bedrijven realiseren zich dat zij slimmer met de enorm toegenomen hoeveelheid data om moeten gaan, willen zij nog voldoende klant- en bedrijfswaarde kunnen creëren. Met Creating Value with Big Data Analytics schreven Verhoef, Kooge en Walk een goed onderbouwd volledig handboek.

      Personen

        Trefwoorden