OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 41 van 1.724 resultaten
column
Marketing
16 januari 2017
Martin van Staveren
1-2 minuten leestijd
Risicomanagement te belangrijk voor de afdeling risicomanagement. Dit is een parafrase van een beroemde uitspraak van David Packard: ‘Marketing is far too important to be left only to the marketing department!’
interview
Marketing
16 januari 2017
Marc de Groot
4-5 minuten leestijd
Marc de Groot neemt interviews af met andere online marketing experts, succesvolle ondernemers en andere mensen uit de e-commerce sector. Hij sprak Patrick Petersen, auteur van HOM5.
preview
Marketing
6 januari 2017
Paul Postma
4-5 minuten leestijd
In Big Data Marketing, simpel – snel – succesvol combineert Paul Postma de wereldwijde impact van Big Data Marketing met de praktische alledaagse toepassingen voor organisaties. In zijn preview licht Postma een tipje van de sluier.
interview
Marketing
2 januari 2017
Pierre Spaninks
5-7 minuten leestijd
Een boek over marketing, maar nu eens niet met mooie theorieën en modellen. De marketingorganisatie van de toekomst gaat over hoe je de marketingfunctie binnen de organisatie vormgeeft. Volgens auteur Rob Beltman kan dat beter competentiegestuurd dan, zoals dat vandaag de dag nog vaak gebeurt, vanuit functies en taken.
interview
Marketing
2 januari 2017
Ger Post
5-7 minuten leestijd
Paul Postma schreef het boek Big Data Marketing – Snel - Simpel - Succesvol over hoe bedrijven big data praktisch kunnen inzetten. ‘Als je niet snapt wat je doet, kun je niet echt in de top meedraaien.’
nieuws
Marketing
19 december 2016
Ger Post
3-5 minuten leestijd
Voor een volle zaal genodigden presenteerde Paul Postma onlangs zijn nieuwe boek Big Data Marketing (‘Snel – Simpel – Succesvol’). ‘Laat je als een kind verrassen door de data.’
preview
Marketing
16 december 2016
Lucas Verwey
3-4 minuten leestijd
Design wordt nog vaak gezien als ‘een leuke buitenkant’, die een product misschien wat beter doet verkopen. Maar het belang van design is inmiddels enorm opgerukt, het kan producten, diensten en processen maken en breken. Lucas Verwey schreef er een boek over: De designfactor. Een preview.
recensie
Marketing
13 december 2016
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
De wereld verandert en organisaties moeten mee veranderen. Dat geldt zeker voor het marketingvak. Een stortvloed aan ontwikkelingen dwingt marketingafdelingen en marketeers om zich opnieuw uit te vinden. In De marketingorganisatie van de toekomst lees je hoe je die omslag kunt maken.
nieuws
Marketing
12 december 2016
Ger Post
1-2 minuten leestijd
Wat heeft digital storytelling voor een nieuwe verhalen opgeleverd? Bar weinig. ‘Niks geen aparte en nieuwe verhalen.’ Aldus guerilla marketeer Cor Hospers.
preview
Marketing
9 december 2016
Bart van den Belt
2-3 minuten leestijd
Het boek Lanceer je bedrijf is een must-read voor iedere zzp-er of zelfstandig professional die zakelijk succesvol wil zijn. Veel ondernemers zijn ontzettend goed in hun vak maar missen net de essentiële ondernemersvaardigheden om zakelijk succes te bereiken en een stabiel inkomen op te bouwen.
nieuws
Marketing
9 december 2016
Robert Buisman
4-6 minuten leestijd
Vorige week was ik bij de opening van de Jheronimus Academy of Data Sciences in ‘s-Hertogenbosch en nog geen week later zie ik de marketingliteratuurprijs naar een boek over Big Data gaan.
preview
Marketing
8 december 2016
Koen Denolf
2-4 minuten leestijd
In 2016 zagen we dat Contentmarketing een vast onderdeel werd van de communicatieaanpak van veel merken en bedrijven. Dit leidde tot een behoorlijke professionalisering van de sector.
recensie
Marketing
6 december 2016
Henny Portman
4-6 minuten leestijd
Chris Lukassen wrote the book The Product Samurai. A Product Manager’s guide to continuous innovation. An easy to read book to get a good idea of the Product Manager’s role within an agile environment, with lots of examples, techniques to be used, figures, and tables and on many places analogies with martial art experiences and great black and white martial art pictures of the author himself with quotes. Every chapters end with a kata, an individual training exercise. After reading you want, if you aren’t, to be a product manager.
recensie
Internet en social media
2 december 2016
Fred Rutgers
4-6 minuten leestijd
‘Het einde van online winkelen’ Door Wijnand Jongen met als subtitel ‘De toekomst van retail in een wereld die altijd verbonden is’ is een boek dat volgens mij absoluut in iedere ‘time capsule’ moet worden gestopt die we de komende paar jaar ergens gaan inmetselen.
column
Marketing
2 december 2016
Paul Postma
3-5 minuten leestijd
Sturen op data is zo oud als mensen zelf: de sporen van een Gazelle wijzen je de weg waar je er een kunt verschalken voor het eten, en sterren wijzen je de weg op de wereldzeeën: allemaal data. De vakman leerde wat hij met welke data moest doen om te overleven.
preview
Marketing
2 december 2016
Chris Lukassen
2-3 minuten leestijd
‘Prachtig hoor dat Agile werken, maar op de bottom-line zien we geen verschil. Het lijkt wel of Agile een doel op zich geworden is.’ Herkenbaar? Veel ondernemingen die de stap gemaakt hebben naar een andere manier van werken wachten vergeefs op de beloofde resultaten. Waarom werkt het niet?
recensie
Marketing
1 december 2016
Louis Thorig
6-8 minuten leestijd
Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied met een veelbelovende toekomst dat neuro- en psychofysiologische onderzoekstechnieken toepast om de onbewuste impact van marketing en marketingcommunicatie op het consumentenbrein in kaart te brengen.
recensie
Marketing
23 november 2016
Anne-Mieke Vermeer
3-4 minuten leestijd
Het zal niet de bedoeling zijn van Kiki Verbeek dat u de titel van haar boek Integere types doen niet aan marketing serieus neemt. Zij schreef dit boek met de ondertitel ‘Overtuigend zakelijk bloggen' vanuit haar eigen praktijk en ervaring.
preview
Marketing
21 november 2016
Rob Beltman
3-4 minuten leestijd
Welke competenties vraagt het van marketeers om te winnen in de marktomstandigheden van morgen en op welke manier kun je die competenties zo organiseren, dat ze het best tot hun recht komen? Dat vroeg Rob Beltman zich af in zijn boek De marketingorganisatie van de toekomst. Een preview.
recensie
Marketing
21 november 2016
Quintus Hegie
3-4 minuten leestijd
Bedrijven realiseren zich dat zij slimmer met de enorm toegenomen hoeveelheid data om moeten gaan, willen zij nog voldoende klant- en bedrijfswaarde kunnen creëren. Met Creating Value with Big Data Analytics schreven Verhoef, Kooge en Walk een goed onderbouwd volledig handboek.