OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 43 van 1.724 resultaten
    interview
    Communicatie en media
    22 september 2016
    Bert Peene
    4-6 minuten leestijd
    Aan marketingboeken geen gebrek, maar wie het naadje van de kous wil weten over Merkpositionering, heeft heel wat minder keus. Zeker als zo’n boek ook voorzien moet zijn van praktische tools, denk aan toetsvragen of aan cases om te oefenen. Merkpositionering van Karel Jan Alsem (Lector Marketing en universitair docent) en Erik Kostelijk (docent en onderzoeker HBO) voorziet in die behoefte en kan daarom een belangrijke kennisbron zijn voor zowel studenten als professionals.
    recensie
    Marketing
    22 september 2016
    Rein Hof
    5-7 minuten leestijd
    In dit boek geeft David Meerman Scott zijn visie op Sales en Service, volgens nieuwe regels. De oude manier van verkopen is voorbij. Het kan en moet echt anders. De nieuwe regels van sales en service geeft een antwoord op de vraag hoe.
    preview
    Marketing
    19 september 2016
    Stefan Stremersch
    3-5 minuten leestijd
    Kiezen voor winst laat je kennismaken met organisaties die winnen en legt uit hoe ze dat doen. De vele voorbeelden inspireren en versterken jouw ambitie om te sturen naar meer winst. Het toont hoe je de juiste keuzes maakt en hoe je mensen meekrijgt in de juiste richting. In deze preview licht Stefan Stremersch een tipje van de sluier.
    preview
    Marketing
    19 september 2016
    Zanna van der Aa
    3-4 minuten leestijd
    Klantsignaalmanagement is een methodiek die klantbeleving bestuurbaar maakt op klanttevredenheid én op kosten. Zanna van der Aa schreef er een boek over. In haar preview legt ze uit waarom je pas succesvol kunt zijn met klantbeleving als je de taal van de organisatie spreekt.
    preview
    Marketing
    15 september 2016
    Marc van Eck
    2-3 minuten leestijd
    Merken die zich baseren op een oerkarakter zijn succesvoller. Vanuit een karakter kan elke organisatie verschil maken in wie ze is en hoe ze dingen doet in plaats van wat ze doet. Hoe dat eruitziet? U leest het in Karaktervol positioneren. Een preview.
    recensie
    Marketing
    14 september 2016
    Jeanine Dijkhuis
    De Service Excellence-keten bevat volgens de auteurs van Service Excellence de volgende perspectieven: 1) bezieling en betrokkenheid van medewerkers en partners, 2) beleving en loyaliteit van de klant en 3) financiële effecten en concurrentiepositie.
    recensie
    Internet en social media
    13 september 2016
    Richard Vermeer
    3-5 minuten leestijd
    Zakelijke doelen bereiken met social media van Marco Frijlink en Wilco Verdoold, leest prettig. Voor managers of bestuurders die niet dagelijks in aanraking komen met social media marketing biedt dit boek een goede basis.
    preview
    Communicatie en media
    13 september 2016
    Kiki Verbeek
    4-6 minuten leestijd
    Vind je marketing vooral iets voor de snelle jongens en meisjes die gemakkelijk geld willen verdienen? Dan is klantwervend bloggen echt iets voor jou. Kiki Verbeek schreef er een boek over: Integere types doen niet aan marketing. Een preview.
    recensie
    Marketing
    12 september 2016
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    In Waarom we werken gaat de Amerikaanse hoogleraar psychologie Barry Schwartz in op de vraag wat onderliggende drijfveren zijn om werk uit te voeren en wat de werkgever met deze inzichten kan.
    recensie
    Communicatie en media
    8 september 2016
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Volgens Karel Jan Alsem en Erik Kostelijk vinden studenten het verdraaid lastig om merkpositionering onder de knie te krijgen. Het gevolg: vage of te ‘brede’ positioneringen of overaccentuering van de functionele eigenschappen van een merk. Daarom schreven zij een beknopte handleiding over het positioneren van merken onder de titel Merkpositionering.
    preview
    Algemeen management
    8 september 2016
    Joris Merks-Benjaminsen
    4-5 minuten leestijd
    Joris Merks-Benjaminsen, hoofd digitale transformatie Noord-Europa van Google, laat in Digitale denkers aan het werk zien hoe millennials kunnen excelleren op de werkvloer die nog veelal door oudere generaties wordt gedomineerd. Een preview.
    recensie
    Marketing
    7 september 2016
    Lonneke Doggen
    2-3 minuten leestijd
    Vanuit zijn werkervaringen binnen een eigen marketingbureau en later als Agile Coach voor managers en marketeers, geeft Adrie Dolman zijn visie en tips binnen het inmiddels nieuw ontstane vakgebied 'Agile werken'.
    recensie
    Marketing
    6 september 2016
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    De term disruption is verbonden met businesscases zoals Uber of AirBNB. Patrick Maes geeft aan dat dit boek een nieuwe kijk geeft op sales, marketing en customer service. Niets over businesscases maar Maes zoomt in op de rol van drie aanverwante disciplines.
    achtergrond
    Marketing
    31 augustus 2016
    Robert Buisman
    8-11 minuten leestijd
    Het grote verschil tussen logisch en creatief denken: de logicus wil iets maken en zoekt daar de juiste materialen en gereedschappen bij. De creatieveling ziet materialen en gereedschappen, en denkt: ‘Wat kan ik daar allemaal nog meer mee?’
    achtergrond
    Marketing
    24 augustus 2016
    Robert Buisman
    6-8 minuten leestijd
    Voordat je besluit tot aanpassing van je bestaande strategie en nieuwe commerciële of businessmodellen ontwikkelt (de schakelaar omzetten van reactief naar creatief, zie vorige blog uit deze reeks), heb je een handvat nodig.
    recensie
    Marketing
    22 augustus 2016
    Paul Kruijssen
    1-2 minuten leestijd
    ‘Ben jij klaar voor een nieuwe aanpak?’ staat te lezen op de flap van Agile Marketing van Adrie Dolman. En inderdaad, ‘die nieuwe aanpak’ is ook wat er in het boek beschreven staat. Een aanpak die met sprints, vanuit ‘Het Doemla Lean Business Canvas’ ook voor jouw organisatie het verschil kan gaan maken.
    achtergrond
    Marketing
    17 augustus 2016
    Robert Buisman
    7-10 minuten leestijd
    Door toegenomen transparantie en het grote netwerkgeheel ligt vrijwel alles binnen handbereik en is het makkelijk om zaken met elkaar te verbinden. Creativiteit is niets anders dan het herschikken en combineren van bestaande zaken. Het creatiepotentieel in de nieuwe tijd is daarom enorm.
    recensie
    Marketing
    15 augustus 2016
    Connie Lohuis
    3-4 minuten leestijd
    Zakelijk succes in nieuwe tijden is de veelbelovende titel van het boek van b2b strateeg Robert Buisman. Met deze titel lijkt de auteur nogal wat te pretenderen. Reden temeer om kritisch te kijken naar de waarde van dit boek voor b2b marketing en sales.
    preview
    Marketing
    15 augustus 2016
    Roelof ter Mors
    2-3 minuten leestijd
    Next level succes van Roelof ter Mors belooft praktische toepassingen om je onderscheidend vermogen, concurrentiekracht, groei en verdienvermogen te versterken. Daarbij staat de houding van de leidinggevende centraal. Waarom dat zo is legt Ter Mors uit in deze preview.
    recensie
    Marketing
    11 augustus 2016
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    De eerste pagina van Disruptive selling van Patrick Maes maakt nieuwsgierig. Het is een mooi vormgegeven blanco bladzijde. De tweede pagina legt de eerste uit met de tekst: ‘Ik wil u niet verontrusten. Maar u neemt beter een wit blad.’

      Personen

        Trefwoorden