OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 44 van 1.724 resultaten
achtergrond
Marketing
10 augustus 2016
Robert Buisman
4-6 minuten leestijd
We stappen het innovatietijdperk binnen en in organisaties gaan we van de nadruk op beheersbaarheid naar het ontdekken van nieuwe mogelijkheden. Een exponentieel toenemende complexiteit vormt de werkelijkheid van vandaag en daarin past de traditionele managementtheorie niet meer. Wie dat inziet, gaat kansen zien en creëren
recensie
Marketing
3 augustus 2016
Désirée Wassing-Boerema
3-4 minuten leestijd
We zijn tegenwoordig allemaal online. Ook vanuit zakelijk oogpunt snappen de meeste mensen dat online media, zoals een website en sociale media, tegenwoordig onmisbaar zijn. De meeste bedrijven zijn dan ook online te vinden.
recensie
Marketing
21 juli 2016
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
U kent ze wel. Van die echte enthousiastelingen die hun positiviteit veelvuldig delen en daarmee anderen beïnvloeden. Rijn Vogelaar muntte er in 2009 de term Superpromoters voor. In 2015, 6 jaar later, kwam er een herziene editie van het boek.
Interview
Marketing
19 juli 2016
Ruud Moors
7-10 minuten leestijd
Marketing is nog een relatief jonge wetenschap, een vakgebied dat bovendien als gevolg van de exponentiële opeenvolging van technologische ontwikkelingen voortdurend aan verandering onderhevig is. Patrick Petersen herzag daarom zijn HOM5.
recensie
Marketing
12 juli 2016
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
Bedrijven moeten meer ‘agile' worden om te kunnen blijven bestaan. Ze moeten sneller en wendbaarder worden. Dat betekent ook meer agile worden op marketinggebied. Adrie Dolman laat in zijn boek Agile Marketing zien wat agile marketing precies inhoudt en hoe je agile marketing in de praktijk brengt.
interview
Internet en social media
8 juli 2016
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Van straatjochie tot multi-miljardair. In Alibaba, the house that Jack Ma built beschrijft China-expert en adviseur Duncan Clark hoe de Chinese ondernemer Jack Ma een van ‘s werelds grootste internetbedrijven bouwde. ‘Als ik dit verhaal als fictie had gepitched, dan had ik nooit een boekcontract gekregen.’
recensie
Marketing
7 juli 2016
Joost Hagenaar
2-3 minuten leestijd
Handboek Conversie & Customer Journey Mapping is een vlotgeschreven boek met tal van praktijkvoorbeelden en -modellen die je moet kennen als (aankomend) digital marketeer om het online vakgebied te leren beheersen en te professionaliseren.
achtergrond
Leiderschap
7 juli 2016
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
Vorige maand nog gehoord: 'Ja maar, Robert, gisteren had ik iemand aan mijn bureau met een steekhoudend verhaal over SEO/SEA, vandaag heb ik iemand die zegt dat Affiliate Marketing het helemaal is en morgen komt er iemand die me aan de marketing automation of neuromarketing wil hebben. Allemaal een goed verhaal, maar waar moet ik uit kiezen?'
recensie
Marketing
5 juli 2016
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Het fotomodel in reclame-uitingen maakt steeds vaker plaats voor branded content van een eigentijdse vlogger. En niet voor niks scoren referenties, reviews en andere vormen van klantwaarderingen hoog in de scorelijst van veel bezochte pagina’s op websites.
recensie
Marketing
4 juli 2016
Jeroen Ansink
3-4 minuten leestijd
In Alibaba beschrijft Duncan Clark hoe de Chinese ondernemer Jack Ma binnen vijftien jaar een miljardenonderneming uit de grond stampte. Het boek is behalve bedrijfsportret ook een louterende oefening: door Alibaba te onderschatten liep Clark dertig miljoen dollar mis.
recensie
Algemeen management
29 juni 2016
Peter Spijker
1-2 minuten leestijd
Marketing verliest al enkele decennia terrein in het bedrijfsleven. Marketeers vervullen vaak staffuncties, hebben weinig ambitie en spreken niet de taal van de directiekamer. Het ontbreekt hen aan visie en leiderschap.
preview
Algemeen management
29 juni 2016
Adformatiegroep
2-3 minuten leestijd
De zomervakantie staat voor de deur. Even weg van kantoor, collega’s en je drukke agenda. In de dagelijkse praktijk is er amper tijd om alles bij te houden binnen het vakgebied en om nieuwe ideeën op te doen. Het grote marcom inspiratieboek wil je informeren en inspireren. Een preview.
preview
Marketing
28 juni 2016
Louis Schoofs
2-3 minuten leestijd
Good business voor KMO's vertrekt van het DNA van je bedrijf en verbindt het met harde cijfers, organisatiecultuur, welbevinden van medewerkers en wensen van klanten.De auteur, Louis Schoofs, neemt ons in zijn preview mee op een korte reis door het boek.
preview
Marketing
28 juni 2016
Adrie Dolman
3-4 minuten leestijd
Agile Marketing gaat over innoveren, concurreren en excelleren in een andere dimensie. Over het sneller genereren van de hoogste waarde met het laagste risico. Een vernieuwende groeistrategie die succesvol wordt toegepast in het digitale tijdperk. Een preview.
nieuws
Internet en social media
17 juni 2016
Justin van Lopik
Op 13 december verscheen Zakelijke doelen bereiken met social media. Het eerste boek waarin op een heldere manier wordt uitgelegd wat voor type social media activiteiten horen bij welk businessdoel. Want als je doel bijvoorbeeld is om je naamsbekendheid te vergroten moet je heel andere dingen doen op social media dan wanneer je doel is om je reputatie te veranderen, of medewerkers te werven.
recensie
Marketing
9 juni 2016
Maurizio Barberio
2-3 minuten leestijd
Thomassen en de Haan hebben in hun boek Service Excellence - werken aan excellence klantgerichtheid en uitzonderlijke klantbeleving met het Service Excellence Model getracht om de lezer aan de hand van negen bouwstenen diepgaand inzicht te verschaffen in hoe te bouwen aan een Service Excellence organisatie. Dit is hen mijns inziens uitstekend gelukt.
preview
Marketing
1 juni 2016
Patrick Petersen
4-5 minuten leestijd
Handboek Conversie & Customer Journey Mapping biedt niet alleen theorie maar ook harde quick wins, cases en wetenschappelijke onderzoeken op gebied van online en het begrijpen van de moderne Customer Journey. Een preview.
interview
Marketing
1 juni 2016
Bert Peene
7-10 minuten leestijd
Hoe kunnen organisaties zich op een natuurlijke manier transformeren tot bezielde merkorganisaties? Die vraag staat centraal in Verhalen om niet te verdwalen (‘De reis van de merkorganisatie’) van Jan Spackler en Ruud Heijenga. Geen boek, maar een ‘Bookazine’: een gevarieerd geheel van beschouwende, verhalende, verklarende en inspirerende teksten en heel veel beeldmateriaal. Prikkelend kortom in toon en beeldtaal of, zoals de auteurs het zelf noemen: ‘de zakelijkheid vermenselijkt’. Managementboek Magazine ging met ze mee op reis.
recensie
Marketing
31 mei 2016
Hanneke Tinor-Centi
4-5 minuten leestijd
De reclamewereld heeft af te rekenen met een geloofwaardigheidsprobleem dat is veroorzaakt door het veelvuldig doen van loze beloftes. De kritische en mondige consument van tegenwoordig reageert daarop met... wantrouwen.
preview
Marketing
25 mei 2016
Mark van de Grift
3-4 minuten leestijd
De basis van TRUE Branding is Transparency, Responsibility, Unique en Empathy. Dit is een geheel nieuw concept en staat voor loyaliteit aan je eigen merk. In deze preview legt Mark van de Grift uit waarom dat belangrijk is.