,

Cognitieve gedragscoaching

Praktische gids voor ethische coaches

Specificaties
Gebonden, 256 blz. | NL
Academia Press | 1e druk,
ISBN13: 9789020978957
Rubricering
Academia Press 1e druk 9789020978957
Nog niet verschenen, verwacht op 18-03-2026

Samenvatting

Therapie en coaching worden vaak verward, maar zijn fundamenteel verschillend. Dit boek onthult waarom coaching vaak tekortschiet: door gebrek aan expertise, oppervlakkige opleidingen en het negeren van wetenschappelijke principes. Met scherpe analyses en praktische richtlijnen leer je hoe je kwalitatieve coaching herkent, wanneer je moet doorverwijzen naar therapie, en waaraan een ethische coach moet voldoen. Een noodzakelijke gids voor iedereen die serieus wil omgaan met persoonlijke groei zonder in valkuilen te trappen.

Waarom? Goed opgeleide coaches creëren impact door doelen te helpen bereiken zonder signalen van dieperliggende problemen te missen; Evidencebased werken verhoogt zowel de geloofwaardigheid van de coach als het vertrouwen en resultaat bij cliënten; Heldere communicatie over de grenzen van coaching en tijdige doorverwijzing versterken de professionele integriteit.

Wat? Duidelijk onderscheid tussen therapie (behandeling van psychische stoornissen) en coaching (prestatieverbetering en vaardigheidsontwikkeling); Praktische richtlijnen voor het herkennen van kwalitatieve coaching en concrete tools die professionals direct kunnen toepassen in hun praktijk.

Voor wie? (Startende en ervaren) coaches die hun praktijk willen versterken met een wetenschappelijke en ethisch onderbouwde aanpak; HR-professionals, managers en leiders die coaching duurzaam willen integreren in hun organisatie; Docenten en trainers in psychologie, coaching of management op zoek naar degelijk lesmateriaal; Iedereen die interesse heeft in coaching als cliënt of toekomstige coach en kwaliteit wil leren herkennen.

Specificaties

ISBN13:9789020978957
Taal:NL
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:256
Druk:1
Verschijningsdatum:18-3-2026

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Cognitieve gedragscoaching