Handboek communicatieadvies

Specificaties
Paperback, 256 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2026
ISBN13: 9789024476015
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Boom 1e druk, 2026 9789024476015
37,50
Nog niet verschenen, verwacht op 16-03-2026

Samenvatting

Het Handboek Communicatieadvies is voor communicatiebeoefenaars die een succesvolle adviesrol willen vervullen voor hun organisatie of project. Kenmerkend is hun dubbelfunctie: kennis en kunde.

Communicatieadviseurs moeten expert zijn in intentionele communicatie en tegelijk uitgebreide vaardigheden bezitten om onderbouwd en stellig te adviseren over de steeds complexere communicatie-inzet. Daarom willen zij groeien in hoe organisaties en opdrachtgevers mee te nemen in hun inzichten, conclusies en scenario’s.

Het handboek is praktisch van inhoud en opzet, met veel sprekende voorbeelden. Winkelaar deelt zijn ervaring in het communicatievak met vakcollega’s van senior- en mediorniveau, actief in elk type organisatie, van commercieel, tot overheid en non-profit. Bekende communicatietheorieen krijgen een opfrisbeurt en er is aandacht voor trends in en rond het vak.

Met de CommunicatieAdviesCyclus krijgen communicatieadviseurs een helder werkmodel, leidraad en checklists om scherpe analyses te maken en betrokkenheid te organiseren bij de realisatie van het advies.

-Gebaseerd op meer dan 50 jaar ervaring van de auteur in het communicatieadvieswerk
-Wijst de weg hoe regie te voeren in succesvolle Adviestrajecten
-Praktisch, met veel sprekende voorbeelden en handige checklists

Specificaties

ISBN13:9789024476015
Trefwoorden:communicatiebeleid
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:16-3-2026

Over Karel Winkelaar

Karel A. Winkelaar is zelfstandig adviseur strategische communicatie. Hij adviseert bestuurders en collega’s over de bijdrage van communicatie aan de doelen van de organisatie, helpt bij de (her)inrichting van communicatieafdelingen en springt in bij crisiscommunicatie. Hij is als docent en examinator verbonden aan opleidingsinstituut SRM en coacht communicatietalent. Karel Winkelaar begon zijn meer dan 50-jarige loopbaan in het communicatievak als perschef van de internationale filmfestivals in Utrecht en Rotterdam. Daarna leidde hij de communicatieafdelingen van dagbladondernemingen (Utrechts Nieuwsblad, Algemeen Dagblad en NRC Handelsblad). In 1990 richtte hij zijn eigen bureau op, Norvell Jefferson Public Relations. Tot 2013 was hij partner bij adviesbureau Vannimwegen. Behalve auteur van De communicatieadviseur - naar een strategische positie in de organisatie publiceert hij regelmatig over het communicatievak en is hij veelgevraagd voor gastcolleges en lezingen.

Andere boeken door Karel Winkelaar

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek communicatieadvies