Effectief communiceren in de tandartspraktijk

Tips en casuïstiek

Specificaties
Paperback, 60 blz. | NL
AccreDidact | 1e druk, 2021
ISBN13: 9789089763822
Rubricering
Hoofdrubriek : Geneeskunde
AccreDidact 1e druk, 2021 9789089763822
Onderdeel van serie AccreDidact
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Professioneel communiceren is een voorwaarde voor het ontstaan van een goede tandarts-patiëntrelatie. Het is aangetoond dat een goede tandarts-patiëntrelatie de mondgezondheid van de patiënt bevordert. Professioneel communiceren kan moeilijk zijn. Zelfs ervaren tandartsen blijken soms moeite te hebben met bepaalde gesprekssituaties. In deze nascholing worden aan de hand van casuïstiek tips gegeven om lastige gesprekken met succes te kunnen voeren. Achtereenvolgens wordt
aandacht besteed aan het omgaan met conflicten, agressie, huiselijk geweld, seksuele intimidatie
en fouten. Ook komen gesprekken aan de orde die een geheel eigen benadering vereisen. Het
slechtnieuwsgesprek en motiverende gespreksvoering zijn daarvan voorbeelden. Ten slotte wordt
aandacht besteed aan de omgang met specifieke patiëntengroepen, zoals patiënten met beperkte
gezondheidsvaardigheden, patiënten met een andere culturele achtergrond en oudere (kwetsbare)
patiënten.

Specificaties

ISBN13:9789089763822
Taal:NL
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:60
Uitgever:AccreDidact
Druk:1
Verschijningsdatum:26-3-2021
Hoofdrubriek:Geneeskunde

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Effectief communiceren in de tandartspraktijk