Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Helpfunctie Abonnementen
Abonnementencatalogus
  • Algemeen
    • Uw abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Rubrieken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Juridisch
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Management
    • Mens en maatschappij
    • Psychologie
    • Religie
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Boekseries
Boekseriecatalogus
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Productaanvraag Boeken
Boekencatalogus
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Contact
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
0318-508539
Luisterboeken Marketing Why winners give it all
Why winners give it all
Why winners give it all
Ed Stibbe

Ed Stibbe is een merk- en marketingexpert met ruim 30 jaar ervaring als adviseur en CEO van internationale, toonaangevende en prijswinnende merkadviesbureaus als o.a. Lintas, Lowe, en DraftFCB. Via zijn bedrijf ES&Company adviseert hij bedrijven, van scale-up tot multinational, op het gebied van branding en communicatie. Hij schreef eerder het succesvolle marketing boek 'Why winners give it all'.

Meer over Ed Stibbe
Why winners give it all - Waarom voorkeursmerken altijd winnen 9 november 2020 Echte winnaars zoals Cool Blue, Nike en IKEA, blinken uit in het sturen op merkvoorkeur; ze ontwikkelen specifieke proposities, geïnspireerd op de voorkeuren van verschillende typen klanten en nog-niet klanten. Lees het volledige artikel
Audio
Ed Stibbe

Why winners give it all

Waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt

Specificaties
Audio-download, blz. Mp3 | Nederlands
Bookora | 1e druk, 2024
ISBN13: 9789462557086
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Bookora Mp3 1e druk, 2024 9789462557086
Paperback | NL € 30,99 Audio-download | NL € 6,99
6,99
In winkelwagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Uitdagende marktomstandigheden, keiharde concurrentie van alle kanten en eindeloos veel variabelen om op te sturen maken het steeds complexer om een succesvolle groeistrategie te ontwikkelen. De oplossing? Sturen op merkvoorkeur.

Bedrijven die uitblinken in sturen op merkvoorkeur, zoals CoolBlue, Nike en IKEA, ontwikkelen specifieke proposities, geïnspireerd op de voorkeuren van verschillende typen klanten. Doordat deze merken alles in het werk stellen om mensen te geven waar zij om vragen zijn ze in staat de voorkeur van diverse groepen klanten te winnen. Daarom bouwt IKEA bijvoorbeeld city-stores voor millennials zonder auto en heeft Nike, speciaal voor de budget georiënteerde NIKE-fan, grote winkels op de bekende outletcenters.

Ed Stibbe leert je hoe de bijzondere relatie tussen merkvoorkeur en marktaandeel precies in elkaar zit, waarom en hoe steeds meer bedrijven sturen op merkvoorkeur, en hoe je deze principes op je eigen merk kunt toepassen. Zodat ook jij je klanten kunt geven wat zij willen en zo je marktaandeel kunt vergroten.

- Ontdek hoe je betere marketingbeslissingen kunt nemen.
- Inclusief het merkvoorkeurcanvas en 50 inspirerende voorbeelden van toonaangevende merken om zelf merkvoorkeur en dus marktaandeel te vergroten.

Trefwoorden

merkvoorkeurmarktaandeelmarketinggroeistrategieklantgedragmerkenmanagementconsumentenvoorkeurbrand performanceklantgerichtheidmerkstrategiemarketingkpimerkwaardepurpose marketingdatagedreven marketingmerkbelevingconsumentengedragmerkdifferentiatieklantreisbrand preference indexmarketingeffectiviteitbrand preference canvasbetekenisvol onderscheidmentaal leiderschapwaardepropositieemotionele connectiebrand preference canvasbetekenisvol onderscheidmentaal leiderschapwaardepropositieemotionele connectie
merkvoorkeurmarketingmarktaandeelgroeistrategieklantgedragbrand performancemerkenmanagementconsumentenvoorkeurklantgerichtheidmerkstrategiemarketingkpimerkwaardepurpose marketingdatagedreven marketingmerkbelevingbrand preference indexklantreisconsumentengedragmerkdifferentiatiemarketingeffectiviteitwaardepropositieemotionele connectiementaal leiderschapbrand preference canvasbetekenisvol onderscheidwaardepropositieemotionele connectiementaal leiderschapbrand preference canvasbetekenisvol onderscheid

Specificaties

ISBN13:9789462557086
Taal:Nederlands
Bindwijze:audio-download
Beveiliging:none
Bestandsformaat:mp3
Uitgever:Bookora
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
Why winners give it all - 'Aanrader voor elke marketeer'
Eric van Arendonk | 13 januari 2021
Met Why winners give it all heb je een uiterst praktisch marketingboek in handen. Reclameman/ Marketeer Ed Stibbe beschrijft in zijn eerste boek op een zeer toegankelijke manier waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dit ook zou kunnen.
Lees verder
recensie
Why winners give it all - 'Scala aan inzichten, modellen, tips en tools'
Sjors van Leeuwen | 6 november 2020
Uit onderzoek blijkt dat er een direct causaal verband bestaat tussen merkvoorkeur en marktaandeel. De des te meer mensen een sterke voorkeur hebben voor jouw bedrijf of merk, des te groter jouw marktaandeel.
Lees verder

Over Ed Stibbe

Ed Stibbe is een merk- en marketingexpert met ruim 30 jaar ervaring als adviseur en CEO van internationale, toonaangevende en prijswinnende merkadviesbureaus als o.a. Lintas, Lowe, en DraftFCB. Via zijn bedrijf ES&Company adviseert hij bedrijven, van scale-up tot multinational, op het gebied van branding en communicatie. Hij schreef eerder het succesvolle marketing boek 'Why winners give it all'.

Andere boeken door Ed Stibbe

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord 7
Inleiding 9

1 Winnende merken zijn er voor bijna iedereen 1 2
1.1 Oei, waar blijft de groei? 1 2
1.2 De naam ‘performance marketing’ is een briljant stukje branding 1 3
1.3 Alle marketing wordt performance driven 1 4
1.4 Hoe focus op merkvoorkeur betere marketingbeslissingen mogelijk maakt 1 5
1.5 Meetbaarheid en marketing: een complex huwelijk 1 6
1.6 Een hogere merkvoorkeur is een belofte voor een hoger marktaandeel 1 7
1.7 Een sterk merk maakt de hele organisatie krachtiger 1 8
1.8 Merkvoorkeur is vaak geen doel, hoogstens een resultaat 1 8
1.9 De hoogste tijd om de klantbehoefte serieuzer dan ooit te nemen 1 9
1.10 Winnaars willen er voor (bijna) iedereen zijn 20
1.11 Weg met de ‘why’ 22
1.12 Hoera voor de ‘how’ 23
1.13 Van how naar wow 25
1.14 Het geheim van de winnaar zit ’m in het kennen van de behoeften van de klant 26
1.15 Het bijzondere verband tussen merkvoorkeur en marktaandeel 26

2 De vijf pijlers onder merkvoorkeur 31
2.1 Mentaal leiderschap 32
2.2 Beschikbaarheid 34
2.3 Waarde-prijsverhouding 41
2.4 Betekenisvol onderscheid 47
2.5 Emotionele connectie 57

3 Merkvoorkeur als kompas naar groei 64
3.1 De Brand Preference Index (bpi) meet de kracht van merkvoorkeur 64
3.2 Hoe zit de verhouding tussen marktaandeel en merkvoorkeur precies in elkaar? 67
3.3 Merkvoorkeur: lagging or leading indicator 67
3.4 Kies je voor marge of volume? 69
3.5 De ‘Tree of Preference’ geeft inzicht in de meest effectieve wegen naar groei 70
3.6 Waar komt de voorkeur aan het eind van de funnel vandaan? 71
3.7 De groep klanten 72
3.8 De groep niet-klanten, oftewel de prospects 74
3.9 Sturen op merkvoorkeur in de praktijk 79

4 Ziet merkvoorkeur er in elke categorie anders uit? 80
4.1 Fast moving consumer goods: no fame, no gain 80
4.2 Financiële diensten: bekend, vertrouwd maar te vaak nog onbemind 85
4.3 Het keiharde gevecht om de voorkeur in retailland 95
4.4 Ook in een zakelijke omgeving spelen voorkeuren een belangrijke rol 1 02
4.5 Van inzicht in voorkeur naar inzicht in mensen 1 05

5 Hoe bepalen mensen hun voorkeuren? 1 06
5.1 Tien redenen om nog veel meer naar de klant te luisteren 1 06
5.2 De kunst van het kiezen 11 3

6 Zelf de meest effectieve weg naar merkgroei ontwikkelen 1 24
6.1 De twaalf werken van de winnende marketeer 1 25
6.2 Winnen doe je door te sturen op merkvoorkeur 1 30
6.3 Met het Brand Preference Canvas de meest efficiënte wegen naar groei ontdekken 1 33

7 Zestig manieren om je merkvoorkeur te verhogen 1 44
7.1 Versterk de kracht en reputatie van het merk 1 45
7.2 Maak de klantreis merkwaardig 1 55
7.3 Van overkoepelende merkbelofte naar meerdere waardeproposities 1 66

Nawoord 1 73
Dankwoord 1 74
Literatuur 1 75

Anderen die dit audio download kochten, kochten ook

  • Duurzame verleiding
    Marjolijn Meynen
    Duurzame verleiding
    € 29,99
  • StoryBrand
    Donald Miller
    StoryBrand
    € 31,99
  • Retailmarketing
    Frank Quix
    Retailmarketing
    € 69,95
  • Iedereen praat erover
    Rob de Groot
    Iedereen praat erover
    € 29,95
  • De Wet van Snuf
    Jos Burgers
    De Wet van Snuf
    € 21,50
  • Basisboek data-driven marketing
    Danny Oosterveer
    Basisboek data-driven marketing
    € 51,95

Rubrieken

Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bezoekadres

Kernreactorstraat 9b
3903 LG  Veenendaal

Postadres

Postbus 623
3900 AP  Veenendaal
DE OPLOSSING VOOR ZORGELOOS EN EFFICIËNT ABONNEMENTENBEHEER
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 PS Media

    Personen

      Trefwoorden

        Why winners give it all

        Why winners give it all
        Ed Stibbe
        /
        loader
        Recensiebeleid
        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Why winners give it all

        Verwijder uw beoordeling