Hooked - How to Build Habit-Forming Products

Specificaties
Gebonden, 242 blz. | Engels
Penguin Books | 1e druk, 2014
ISBN13: 9780241184837
Rubricering
Penguin Books 1e druk, 2014 9780241184837
Verwachte levertijd ongeveer 11 werkdagen
Gratis verzonden

Samenvatting

THE INTERNATIONAL BESTSELLER WITH OVER 500,000 COPIES SOLD WORLDWIDE. IN ‘HOOKED’, NIR EYAL REVEALS HOW SUCCESSFUL COMPANIES CREATE PRODUCTS PEOPLE CAN'T PUT DOWN.

Hooked changed my life. It's essential reading for anyone who wants to better understand their actions and habits. – Steven Bartlett, investor, BBC Dragon and host of The Diary of a CEO podcast*****

Why do some products capture our attention while others flop? What makes us engage with certain things out of sheer habit? Is there an underlying pattern to how technologies hook us?

Nir Eyal answers these questions (and many more) with the Hook Model – a four-step process that, when embedded into products, subtly encourages customer behaviour. 

Through consecutive "hook cycles," these products bring people back again and again. Eyal provides readers with practical insights to create user habits that stick; actionable steps for building products people love; and riveting examples, from the iPhone to Twitter, Instagram and Google.

WHAT READERS ARE SAYING:
A great book for the modern marketing or business professional but [also] a great read for anyone interested in the psychology of habit and how it shapes our lives, our personalities and products.

Whether you are an entrepreneur just getting started, a psychologist seeking depth or an avid reader wanting to know more about the world around us, you’ll love this book!

Ironically, I was hooked on to this book! A must read for people looking to know the psychology behind tech giants like Facebook and Pinterest.

Specificaties

ISBN13:9780241184837
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:242
Uitgever:Penguin Books
Druk:1
Verschijningsdatum:1-11-2014
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

recensie
Hooked - How to Build Habit-Forming Products
Sjors van Leeuwen | 22 mei 2015
Het gros van de consumenten (wij allemaal dus) checkt tientallen keren per dag zijn smartphone. Het eerste wat we doen als we op staan, is op ons mobieltje kijken. We zijn eraan verslaafd. Wie wil geen producten en diensten waar klanten verslaafd aan zijn? Met behulp van The Hooked Model ontwikkel je producten en diensten waar klanten niet buiten kunnen.
Lees verder
recensie
Hooked - How to Build Habit-Forming Products
Daniëlle de Jonge | 19 mei 2015
Doorgaans kijk ik binnen een kwartier nadat ik wakker ben op mijn telefoon, net als 79% van de smartphonegebruikers overigens. Ik zweer bij Google als zoekmachine en laat de rest links liggen. En met regelmaat gier ik het uit van het lachen om kattenfilmpje op YouTube. Het lijkt me duidelijk: I’m Hooked.
Lees verder
recensie
Hooked - How to Build Habit-Forming Products
Margot van Trier | 29 april 2015
‘Hoe je mensen ‘verslaafd’ maakt aan je product’, prijkt prominent op de voorkant van ‘Hooked’. Verslaafd? Die term heeft voor mij zo’n negatieve betekenis, dat ik me afvraag waarom Nir Eyal juist deze tekst kiest. Wil hij de lezer choqueren? Of is de schrijver een niets ontziende dealer?
Lees verder

Over Nir Eyal

Nir Eyal is grondlegger van het Hook-model, blogger en veelgevraagd spreker. Hij gaf les aan de Stanford Graduate School of Business en schrijft onder meer voor Harvard Business Review en Time. Zijn bestseller 'Hooked' is in vertaald in achttien talen en won de 'Marketing Book of the Year'-award van 800 CEO Read'

Andere boeken door Nir Eyal

Inhoudsopgave

Introduction

1. The Habit Zone
2. Trigger
3. Action
4. Variable Reward
5. Investment
6. What Are You Going to do with This?
7. Case Study: The Bible App
8. Habit Testing and Where to Look for Habit-Forming Opportunities

Acknowledgments
Contributors
Appendix
Notes

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Hooked - How to Build Habit-Forming Products